U kunt ons ook vinden op Facebook. Klik hier.

WEEKEND 21/22 SEPTEMBER Zondag 10.00 u. wordt de Vredesweek afgesloten met een Oecumenische viering in de St. Odulphuskerk. Voorgangers zijn pastor Nico Smit en ds. Arrie van Nierop. Daarna is er een viering om 11.00 u. in de H. Agatha, diaken Marcel de Haas gaat voor, de viering wordt muzikaal begeleid door organist met zang van Annie en Ria. Zondagavond om 19.00 uur is er een Taizeviering in de H. Agatha De dienst zelf duurt iets meer dan een half uur. Er is naast gelegenheid tot het luisteren naar teksten en gezangen ook gelegenheid tot meezingen en er zijn ook stiltemomenten. U bent van harte welkom!
EERSTE COMMUNIE In oktober gaat de voorbereiding op de Eerste Heilige Communie van start voor kinderen die in groep 4 van de basisschool zitten. Maar ook oudere kinderen mogen meedoen. En als een kind nog niet gedoopt is, kan hij/zij toch meedoen en in de loop van het jaar het Doopsel ontvangen. Noteer alvast de datum van de informatieavond: vrijdag 27 september van 19.30 tot 20.30 uur in de Esplanadezaal van de Mariakerk. Alle info onder het kopje Sacramenten-Eerste Communie.
MUSICALAVOND MET STACCATO EN FIETSEN NAAR HEILOO Vrijdagavond 27 september is er in H. Agatha een musicalavond met leden en gastzangers van themakoor Staccato. Het concert begint om 20.00 u., inloop vanaf 19.30 u.. Na afloop is er gelegenheid gezellig na te praten. Zaterdag 28 september willen we als parochie met elkaar naar Heiloo fietsen. Kunt u niet fietsen kunt u evengoed mee, dan rijdt u mee met de auto. De fietsers vertrekken om 09.45 u. vanaf de Agathakerk en maken om 11.00 u. de H. Mis mee, daarna leidt rector de Wit ons rond in de grootste bedevaartplaats van Nederland. Ca. 13.00 u. lunchen we gezamelijk, de lunch wordt gesponsord door “Klup Brafoer Heemskerk”. rond 14.00 u. gaan we weer naar huis. U kunt zich in de kerk inschrijven en via het secretariaat. Gaat u mee naar Maria?

Maak mij tot instrument van uw vrede:

Laat mij liefde brengen waar haat is, eenheid waar mensen verdeeld zijn,

Laat mij hoop geven aan wie niet meer hoopt, geloof aan wie twijfelt;

Laat mij licht brengen waar het duister is

en vreugde waar mensen bedroefd zijn.

Moge het zo zijn

Laten we samen EEN zijn, en vooral nu met zorg voor hen die in oorlogsgebieden leven…..